dam-dash ǀ دام داش عمران

مطالب عمرانی و معماری

صفحه اصلی
صفحه اصلی
امتحانات فني
نقشه ها
کتاب و جزوه
دانستنيها
dam-dash ǀ دام داش عمران
<<دام داش>> سایت تخصصی در زمینه عمران بوده درسا و جزوه های آموزشی های کاربردی و مهم را میتوانید از این سایت دریافت کنید.
.با نظراتتون به ما امید و دلگرمی بدید تا انگیزه کافی رو داشته باشیم.
اگه هم مطلبی داشتین که احساس میکنید میتواند به ما کمک کند حتما اطلاع دهید.
مدیر مدیره!!
نظر دوستان
تبليغات
تبـــــادل لینــــک مطالـب ارســـالی شما

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ق.ظ

تاریخچه پل کابلی

با اینکه به نظر می رسد پل های کابلی به آینده چشم دوخته اند، ایده آن ها مسیر طولانی را پیموده است. اولین طرح شناخته شده از یک پل کابلی در کتابی به نام “ماشین های نووا” – منتشر شده در سال ۱۵۹۵ – آورده شده ولی این ایده تا قرن حاضر که مهندسان شروع به استفاده از پل های کابلی نمودند؛ مورد استقبال واقع نشده بود. در جنگ جهانی دوم که فولاد کمیاب بود، این طرح برای بازسازی پل های بمباران شد که هنوز فوندانسیون هایشان پابرجاست، کامل بود. با اینکه از احداث پل های کابلی در آمریکا دیری نمی گذرد، واکنش ها در این مورد بسیار مثبت بوده است.

پل کابلی و نحوه عملکرد آن

یک پل کابلی نوعی، یک تیر حمال(عرشه پل) پیوسته با یک یا چند برج بنا شده بالای پایه های پل در وسط دهانه است. از این برج ها، کابل ها به صورت اریب به سمت پایین (معمولا هر دو طرف) کشیده شده و تیر حمال(عرشه پل) را نگه می دارد…

  لطفا ادامه مطلب را ببینید …

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۳۰
yasser jahanpak
شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

دانلود فرمول ریاضیات

این فایل که بصورتpdfمیباشد شامل تمامی فرمول های ریاضی از پایه تا پیشرفته میباشد

برای دانلود به ادامه مطلب بروید...

۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۳۹
yasser jahanpak
سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

مجموعه نمونه اسکیس و راندو

مجموعه نمونه اسکیس و راندو

برای مشاهده بقیه تصاویر ادامه مطلب را ببینید …

۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۵ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۰
yasser jahanpak
پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

پروژه کامل ۶ طبقه بتنی

یک پروژه بسیار کامل سازه بتن آرمه ۶ طبقه آماده دانلود است  که این پروژه تقریبا ۲۸۰ صفحه است و شامل پلانها و خروجی های نرم افزار های Etabs وSafe و محاسبات و کنترل های دستی و بارگذاری میباشد.

پروژه

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید …

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۰
yasser jahanpak

 

بتن فوق سبک با وزن مخصوص 1.2 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع نخستین بار در جهان توسط تعدادی از محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک ساخته شد.
حامد قدیمی ،عضو تیم سازنده این بتن گفت: بتن فوق سبک با وزن مخصوص 1.2 تا 1.3 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری در حدود 700 تا 850 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در این تحقیق برای اولین بار در جهان ساخته شده است. بتن فوق سبک اگر چه هزینه ساخت بیشتری نسبت به بتن های معمولی دارد، اما علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان، از نیروی وارد شده بر سازه در اثر شتاب زلزله می کاهد و در صورت تخریب ، وزن آوار بوجود آمده را تا حد زیادی کاهش می دهد و ضمن کاهش مساحت اعضای سازه ای موجب استفاده بهینه از فضا و مواد اولیه بتن و در نهایت کاهش هزینه ها می شود.

به ادامه مطلب بروید...

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۵ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۰
yasser jahanpak
دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۴۰ ب.ظ

پلان بانک

پلان سه بعدی بانک

پلان زیبا و دیدنی بانک بهمراه تصویر تری دی

این فایل شامل پلان ، نما ، مقطع از طرح می باشد و قابل اجرا بر روی اتوکد ورژن ۲۰۰۷ به بالا می باشد.

فایل شامل ۱ تصویر تری دی از کل کار می باشد

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید…

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۰ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۴۰
yasser jahanpak
دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

دانشمندان دانشگاه میشیگان بتن انعطاف پذیر ساختند

دانشمندان دانشگاه میشیگان گونه جدیدی از بتن مسلح با الیاف ساخته‌اند که از بتن عادی 40 درصد سبک‌تر و در برابر ترک خوردن 500 بار مقاوم‌تر است.این بتن جدید که "کامپوزیت سیمانی مهندسی"، نامیده شده ، به دلیل عمر طولانی در دراز مدت از بتن معمولی ارزان‌تر است

عملکرد این بتن جدید از یک طرف به دلیل وجود الیاف نازکی است که 2 درصد حجم ملات بتن را تشکیل می‌دهد و از طرف دیگر به این خاطر است که خود بتن از موادی ساخته شده است که برای ایجاد حداکثر انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند. به گفته دانشمندان، بتن جدید که "کامپوزیت سیمانی مهندسی"، نامیده شده ، به دلیل عمر طولانی‌تر در دراز مدت از بتن معمولی ارزان‌تر است. به گفته "ویکتورلی" استاد گروه مهندسی سازه "دانشگاه میشیگان" و سرپرست تیم سازنده بتن، تکنولوژی کامپوزیت سیمانی تاکنون در پروژه‌هایی در ژاپن، کره، سوئیس و ایتالیا به کار گرفته شده است. استفاده از آن در ایالات متحده به نسبت کندتر بوده.
این در حالی است که بتن متعارف دارای مشکلات بسیاری از جمله نداشتن دوام و پایداری، شکست در اثر بارگذاری شدید و هزینه‌های تعمیر در اثر شکست است.
به گفته "لی"، بتن نشکن یا انعطاف‌پذیر به جز شن درشت از همان مواد تشکیل‌دهنده بتن معمولی ساخته شده است.
بتن نشکن کاملا شبیه بتن عادی است اما تحت کرنش‌های بسیار بزرگ، بتن کامپوزیت سیمانی تغییر شکل می‌دهد، این قابلیت از آن جا ناشی می‌شود که در این نوع بتن؛ شبکه الیاف داخی سیمان قابلیت لغزیدن داشته و در نتیجه انعطاف‌ناپذیری بتن که باعث تردی و شکنندگی است، از میان می‌رود.
امسال برای اولین بار، "اداره حمل و نقل میشیگان" برای نوسازی قسمتی از عرشه پل "گرواستریت" بر فراز بزرگراه "4 و I" از کامپوزیت سیمانی استفاده می کند. دالی از جنس کامپوزیست سیمانی جایگزین یک مفصل انبساطی در این قسمت از پل خواهد شد تا با متصل کردن دال‌های بتنی مجاور به هم، عرشه‌ای یکنواخت از بتن به وجود آورد. استفاده از مفصل انبساطی به عرشه بتنی قابلیت حرکت در اثر تغییرات می‌بخشد. اما در هنگام گیر کردن مفصل‌ها، مشکلات زیادی پیش می‌آید.
دانشمندان انتظار دارند استفاده از کامپوزیت سیمانی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.
اگر چه هنوز مطالعات دراز مدت زیادی برای تایید عملکرد کامپوزیت سیمانی مورد نیاز است، مقایسه‌های انجام شده در "مرکز سیستم‌های پایدار"، از "دانشده منابع طبیعی و محیط زیست"، به همراه گروه "لی"، نشان می‌دهد که در یک دوره 60 ساله، استفاده در عرشه پل، کامپوزیت سیمانی نسبت به بتن عادی 37 درصد ارزان‌تر است، 40 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن تا 39 درصد می‌شود.


۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۰ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۰
yasser jahanpak
چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

کارخانه و ماشین آلات آسفالت کاری

دوستان عزیز در این قسمت می توانید pdf کارخانه و ماشین آلات آسفالت کاری را که توسط تعدادی از دوستان تهیه شده، دانلود کنید.

قیر

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید …

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۰
yasser jahanpak