dam-dash ǀ دام داش عمران

مطالب عمرانی و معماری

صفحه اصلی
صفحه اصلی
امتحانات فني
نقشه ها
کتاب و جزوه
دانستنيها
dam-dash ǀ دام داش عمران
<<دام داش>> سایت تخصصی در زمینه عمران بوده درسا و جزوه های آموزشی های کاربردی و مهم را میتوانید از این سایت دریافت کنید.
.با نظراتتون به ما امید و دلگرمی بدید تا انگیزه کافی رو داشته باشیم.
اگه هم مطلبی داشتین که احساس میکنید میتواند به ما کمک کند حتما اطلاع دهید.
مدیر مدیره!!
نظر دوستان
تبليغات
تبـــــادل لینــــک مطالـب ارســـالی شما
.:توجه:.بعد از دریافت فایل ها به رمز آن ها نیز دقت کنید
چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ق.ظ

منابع کنکور کارشناسی ارشد عمران


 زبان عمومی و تخصصی :

تعداد سئوالات این درس در آزمون ۳۰ سئوال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، تعدادی از سئوالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی مهندسی عمران می‌باشد. بدون تردید …

لطفا ادامه مطلب را ببینید …

اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. البته کتاب‌ زبان تخصصی برای دانشجویان مهندسی عمران ( انتشارات سمت ) و کتاب ۵۰۴ واژه در کنار نرم افزار گزینه آخر ( مربوط به زبان عمومی و تخصصی مهندسی عمران ) برای تقویت این درس بدون شک بهترین منابع هستند.

ریاضی عمومی و معادلات دیفرانسیل :

تعداد سئوالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد ۱۵ سئوال می‌باشد که خود این درس به سه درس ریاضیات عمومی ۱، ریاضیات عمومی ۲ و معادلات دیفرانسیل تفکیک می‌شود. در چند سال اخیر، معمولاً ۵ یا ۶ سئوال از درس ریاضی عمومی ۱، ۴ یا ۵ سئوال از درس ریاضیات عمومی ۲ و ۵ سئوال از درس معادلات دیفرانسیل مطرح شده است و به نظر نمی‌رسد این روند در سال‌های آینده تغییر زیادی بکند. کتاب‌های توماس، آدامز، لیت هولد، مارون، دمیدوویچ از منابع مهم دروس ریاضی عمومی ۱و۲ و کتاب‌های سیمونز و بویس از منابع مهم درس معادلات دیفرانسیل هستند. هرچند در اکثر دانشگاه‌ها خیلی از اساتید کتاب‌های تألیفی خود را نیز به عنوان منبع معرفی می‌کنند. کتب تستی این گروه درسی عبارتند از:
ریاضی عمومی :

۱٫ کتاب ریاضی عمومی ۱، مؤلف: آقای آقاسی (جلد اول و دوم)

۲٫ کتاب ریاضی عمومی ۲، مؤلف: آقای آقاسی (جلد اول و دوم)

۳٫ کتاب ریاضی عمومی ۱، مؤلف: دکتر نیکوکار

۴٫ کتاب ریاضی عمومی ۲، مؤلف: دکتر نیکوکار

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

معادلات دیفرانسیل :

۱٫ کتاب معادلات دیفرانسیل، مؤلف: دکتر معتقدی

۲٫ کتاب معادلات دیفرانسیل، مؤلف: دکتر نیکوکار

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

مقاومت مصالح :

این درس از دروسی است که به طور ثابت در تمامی سئوالات کنکورهای ۲۰ سال اخیر جزء مواد امتحانی در نظر گرفته شده است. تعداد سئوالات آن در آزمون ۱۵ سئوال می‌باشد. مطالب این درس در مورد تنش، کرنش، بارگذاری، پیچش، خمش، برش، خیزتیرها، روش‌های انرژی و ستون‌ها می‌باشد. بدون فراگیری این درس فهم درس تحلیل‌سازه‌ها و یا در بعضی مباحث طراحی سازه‌های فولادی و بتنی با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. تسلط کامل به مفاهیم و روابط برداری، آشنایی نسبی با دروس ریاضی عمومی، استاتیک و معادلات دیفرانسیل برای ورود به مطالعه این درس کاملاً ضروری می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های معتبر کتاب‌های بیرجانسون، ایگور یوپوف (ترجمه شاپور طاحونی) و کتاب مقاومت مصالح دکتر حجت‌ا… عادلی می‌باشند. کتب تستی مقاومت مصالح عبارتند از:

۱٫ کتاب مقاومت مصالح، مؤلف: دکتر نائی

۲٫ کتاب مقاومت مصالح، مؤلف: دکتر فنایی

۳٫ کتاب مقاومت مصالح، مؤلف: دکتر کشاورز

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

تحلیل سازه‌ها ۱ :

تعداد سئوالات این درس در آزمون ۱۰ سئوال می‌باشد. تسلط بر مباحث استاتیک و تا حدودی مقاومت مصالح به نوعی پیش نیاز یادگیری این درس می‌باشد. اکثر تست‌های این درس از نوع محاسباتی هستند. از منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب تحلیل سازه‌ها دکتر حجت‌ ا… عادلی، اعمال اتصالات قیچی در تحلیل ماتریسی سازه‌ها دکتر واهاک سیمونیان و تحلیل سازه‌ها تألیف شاپور طاحونی می‌باشند. تقریباً تمامی این منابع به لحاظ کمی تعداد مسائل حل شده دچار مشکل هستند و با توجه به اینکه رسیدن به تسلط در حل مسئله، از ارکان ضروری موفقیت در این درس می‌باشد، کتاب های زیر به عنوان کتب تستی برتر معرفی می شوند:

۱٫ کتاب تحلیل سازه، مؤلف: مهندس حقگو

۲٫ کتاب تحلیل سازه، مؤلف: دکتر فنایی

۳٫ کتاب تحلیل سازه، مؤلف: دکتر زرفام

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

مکانیک سیالات و هیدرولیک :

تعداد سئوالات این درس در آزمون ۱۲ سئوال می‌باشد. البته تا قبل از آزمون سراسری ۱۳۸۹ که درس هیدرولیک جزء مواد امتحانی آزمون ارشد نبود، تعداد سئوالات آن ۲۰ عددی بود. این درس در بسیاری از رشته‌ها از جمله مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و … جزء مواد امتحانی آزمون ارشد می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های ایروینگ اچ شیمز و استریتر، وایلی ترجمه مهندس علیرضا انتظاری، فرانک ام وایت ترجمه کریم موسوی نسب و مکانیک سیالات تألیف مجید ملکی می‌باشند . تعداد سئوالات هیدرولیک نیز که از سال ۱۳۸۸ در آزمون رشته عمران گنجانده شده است، ۸ سئوال می‌باشد و مطالب آن مرتبط با درس مکانیک سیالات است و به همین دلیل سئوالات آن با این درس به صورت مشترک در آزمون داده می‌شود. بیشتر تست‌های این بخش بررسی حرکت سیال در کانال‌ها می‌باشد. از منابع مهم این درس کتاب‌های هیدرولیک کانال‌های باز تألیف سید محمود حسینی و دکتر جلیل ابریشمی می‌باشد. کتب تستی معتبر این گروه درسی به تفکیک عبارتند از:
مکانیک سیالات :

۱٫ کتاب مکانیک سیالات، مؤلف: دکتر خداکرمی

۲٫ کتاب مکانیک سیالات، مؤلف: مهندس امیرافشاری

۳٫ کتاب مکانیک سیالات، مؤلف: دکتر کله چی
هیدرولیک :

۱٫ کتاب هیدرولیک، مؤلف: مهندس داننده مهر

۲٫ کتاب هیدرولیک کانال‌های باز، مولف: سید محمود حسینی و دکتر جلیل ابریشمی

۳٫ کتاب بتن آرمه، سازه های فولادی، مهندسی پی(راهیان ارشد)

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

مکانیک خاک و پی سازی :

در آزمون سراسری ۱۳۸۹ از این درس ۱۲ سئوال مطرح شده بود. تا قبل از اینکه درس پی‌سازی مجدداً به عنوان مواد آزمونی کارشناسی ارشد در این درس مطرح شود تعداد سئوالات این درس ۲۰ سئوال بود. سئوالات این درس معمولاً در دو تیپ ۱ـ مفهومی و حفظ کردنی ۲ـ محاسباتی، ارایه می‌شود و تقریباً نسبت آن‌ها در آزمون مساوی است. منابع مهم این درس کتاب اصول مهندسی مکانیک خاک تألیف براجا ام داس ترجمه اردشیر اطیابی، مکانیک خاک تألیف دکتر کامبیز بهنیا، دکتر امیر محمد طباطبایی و مکانیک خاک تألیف رضا ابن جلال می‌باشند. درس پی سازی هم از جمله دروسی می‌باشد که از آزمون ۱۳۸۸ مجدداً به عنوان مواد آزمون کارشناسی ارشد برای دانشجویان رشته عمران در نظر گرفته شد. مطالب آن نزدیک به درس مکانیک خاک می‌باشد، حتی چند فصل آن را می‌توان به نوعی مشترک با فصول درس مکانیک خاک دانست. از این رو سئوالات آن نیز با این درس به صورت مشترک مطرح می‌شود. اگر بخواهیم تست‌های خاک و پی را از هم جدا کنیم شاید بتوانیم اینگونه بگوییم ۸ تست از ۲۰ سئوال خاک و پی به درس پی‌سازی اختصاص دارد. منابع معروف آن کتاب‌های مهندسی پی تألیف براجاام داس ترجمه شاپور طاحونی، مهندسی پی تألیف دکتر فاخر، مهندسی پی تألیف باولز می‌باشد که به عنوان کتاب‌های دانشگاهی قابل توجه هستند کتب تستی معتبر این گروه درسی به تفکیک عبارتند از:
مکانیک خاک :

۱٫ کتاب مکانیک خاک، مؤلف: ساسان امیرافشاری

۲٫ کتاب مکانیک خاک، مؤلف: دکتر پنام زرفام
پی‌سازی :

۱٫ کتاب مهندسی پی، مؤلف: براجا داس، ترجمه: مهندس طاحونی

۲٫ کتاب بتن آرمه، سازه های فولادی، مهندسی پی(راهیان ارشد)

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

سازه‌های فولادی و بتنی :

از این درس که در واقع خود به دو درس فولاد و بتن تفکیک شده است در آزمون کارشناسی ارشد بهمن ۱۳۸۸، ۱۶ سئوال مطرح شده بود. مطالب آن همان‌طور که از نام آن پیداست به طراحی سازه‌های فلزی و سازه بتنی می‌پردازد، معمولاً دو یا سه سئوال آن اطلاعات حفظی و مفهومی داوطلبان را می‌سنجد. در حدود ۵ یا ۶ سئوال آن با نمایش شکل سازه‌های مختلف، پارامتر و یا پارامترهایی را سئوال می‌کند (سئوالات محاسباتی) و در حدود ۶ یا ۹ سئوال آن مربوط به نمودارها، فرمول‌های استاندارد مطرح در طراحی سازه‌ها، نمایش سازه‌های مختلف و بررسی پارامترهای مختلف آن‌ها (ضریب لوله، خط کمانش پیچشی، مقاومت سازه، نیرو، نقاط بحرانی جوش، مشخصات بتن، ضریب انبساط حرارتی بتن و فولاد، نسبت آرماتورهای متوازن و …) می‌پردازد.

منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها کتاب طراحی سازه‌های فولادی تألیف شاپور طاحونی، طراحی سازه‌های فولادی تألیف دکتر ایرانی، طراحی ساختمان‌های بتن مسلح تألیف شاپور طاحونی، سازه‌های بتنی تألیف دکتر کی‌نیا، سازه‌های بتنی تألیف دکتر داوود مستوفی نژاد می‌باشند. موارد زیر به عنوان کتب تستی این گروه درسی پیشنهاد می شوند:

۱٫ کتاب طراحی سازه های فولادی، مؤلف: پیام اشتری

۲٫ کتاب بتن آرمه، سازه های فولادی، مهندسی پی(راهیان ارشد)

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات کنکور سال های گذشته، بسیار توصیه می شود.

راه‌سازی و روسازی راه :

از این درس در آزمون کارشناسی ارشد بهمن ۱۳۸۸، ۱۴ سئوال مطرح شده بود. که ۷ سئوال از درس راه‌سازی و ۷ سئوال از درس روسازی آورده شده بود، شاید بتوان گفت مطالب درس راه‌سازی کمی مشکل‌تر از مطالب درس روسازی است به هر حال این طور که از طرح سئوالات آن در سال قبل پیداست طراحان درجه اهمیت آن‌ها را یکی می‌دانند. مطالب راهسازی بیشتر در رابطه با محاسبه و مقایسه طول قوس‌ها و هرآنچه در مورد قوس‌های افقی و قائم است، می‌باشد و درس روسازی همان‌طور که از نامش پیداست به مطالب روسازی راه می‌پردازد، مطالبی نظیر کرنش سطح جاده، ضخامت خاک و آسفالت جاده، بررسی نوع، جنس و ضرایب مهندسی خاک و آسفالت، درصد نوع و ترکیبات قیر مصرفی در جاده‌ها از جمله مطالب مربوط به روسازی می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های راه‌سازی تألیف منوچهر احتشامی، راه‌سازی تألیف دکتر امیرمحمد طباطبایی، راه‌سازی تألیف دکتر بهبهانی، روسازی تألیف دکتر بهبهانی و محمد طباطبائی می‌باشند. موارد زیر به عنوان کتب تستی این گروه درسی پیشنهاد می شوند:

۱٫ روسازی و راه سازی.مولف آقای مهندس علیرضا کلاهدوز(انتشارات نصیر)

۲٫ کتاب بتن آرمه، سازه های فولادی، مهندسی پی(راهیان ارشد)

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۲/۱۲/۲۱
yasser jahanpak

نظرات سازنده شما (۰)

فعلا نظری ثبت نشده!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی